top of page

במקום למנוע זכויות - מנוע זכויות!

תכירו אתר חדש: מנוע הזכויות הלאומי.



הוא אפילו עוד לא חדש - הוא עדיין בהרצה ועבר "השקה שקטה" רק אתמול. אבל אתם הרי פה בשביל לדעת דברים כאלה לפני כולם, נכון?

המנוע מבוסס על שאלון שמוצג לגולש, ובהתאם לתשובות מוצגות הזכויות שאותרו ומידת הסבירות שאתם זכאים להן. אפשר לדלג על תשובות, לחזור ולשנות או לענות מחדש, והתוצאות משתנות בהתאם.

לפי המוצהר באתר - השאלון הוא אנונימי לחלוטין: אף אחד לא יראה את התשובות שלכם חוץ מכם. הן לא נשמרות באתר ולא עוברות הלאה. התשובות ישמשו רק כדי לאתר זכויות שיכולות להתאים לכם.

אם מנוע הזכויות מצא שיש סבירות גבוהה שאתם זכאים לזכות מסוימת, הוא יפנה אתכם לאתר המתאים שם תוכלו להתחיל את תהליך המימוש. את ההחלטה הסופית לגבי הזכאות שלכם יקבל הגורם האחראי על הענקת הזכות, לאחר שתגישו את הבקשה למימוש.

מעבר לשאלון, אפשר לבצע חיפוש לפי "מצב חיים", לסנן את התוצאות ועוד.

בשלב ההרצה מנוע הזכויות כולל רק זכויות של אזרחים ותיקים, ונכון לעכשיו יש בו 106 זכויות. בהמשך יורחבו היכולות שלו ויתווספו זכויות עבור אוכלוסיות נוספות ועבור מצבים שונים בחיים.

מנוע הזכויות מופעל על ידי מטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית (שהכריז עליו לפני יותר מארבע שנים, באוגוסט 2016...) ורשות התקשוב הממשלתי במשרד הדיגיטל הלאומי, בשיתוף המוסד לביטוח לאומי, משרד הבינוי והשיכון, המשרד לשוויון חברתי, משרד הכלכלה והתעשייה, הרשות לניצולי שואה, משרד הבריאות, משרד העלייה והקליטה, משרד התחבורה, משרד הפנים, רשות המסים, הרשויות המקומיות, ומיזם כל זכות - אתר הזכויות של ישראל.

לסיכום: זאת יוזמה חשובה ומעניינת, שנראה שהושקעה הרבה מחשבה ביישום שלה. בהתנסות ראשונית ובמגבלות ההרצה, המנוע נראה יעיל ומועיל. שווה לבדוק (אם אתם אזרחים ותיקים, או מכירים כאלה) ולעקוב אחרי המשך ההתפתחות של המנוע. טוב, בשביל זה יש לכם אותי...

והקישור לאתר: https://mybenefits.gov.il/

123 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentários


bottom of page